PLAY! ; PLAY! Zine

REVIEW: World of Tanks Blitz

Najpopularnija MMO igra koja je izašla iz kompanije Wargaming je sada, pored verzija za PC i Xbox 360, dobila i verziju za mobilne uređaje. Igranje na mobilnim telefonima i tabletima je svakako u neverovatnom usponu poslednjih par godina, ali je većina igara obično logičkog karaktera ili namenjena deci, uz poneku dobru strategiju, dok je broj „ozbiljnih“ naslova i dalje dosta mali. Zato je bilo izuzetno interesantno videti kako će se World of Tanks koncept preneti u mobilnu arenu.

World of tanks Blitz, kako je zvanični naziv ove igre, je trenutno dostupan samo u verziji za iOS platformu, dok je Android verzija najavljena, ali za neki kasniji, za sada još nedefinisan period. Ovakav korak je vrlo logičan, jer bez obzira na veću rasprostranjenost Android uređaja velike su razlike između pojedinih modela po pitanju mogućnosti grafike i procesora pa bi je dosta teže napraviti grafiku koji će funkcionisati na velikom broju uređaja. iOS je u tom pogledu značajno jednostavniji i Wargaming se odlučio da kao minimalne specifikacije navede iPhone 4S ili noviji za telefone (uključujući i iPhone 5C) ili u domenu tableta iPad 2, s tim da uređaj mora biti apdejtovan na iOS 7.0 ili kasnije. Na App storeu se takođe može naći podatak da je igra optimizovana za iPhone 5. To se pokazalo i na našem testu, s obzirom da smo kao test uređaje koristili iPhone 5 i iPad 2, na telefonu je fps bio zakucan na 60, dok se na tabletu kretao oko 30-35 fps. I na iPadu je igra radila sasvim korektno, ali bi frejmrejt verovatno bio bolji na nekom od novijih modela.

IMG_0029_resize

Ono što je takođe interesantno kod World of Tanks koncepta jeste da podrazumeva konstantnu povezanost sa internetom kako biste mogli da se sukobljavate s drugim igračima. Zato smo testirali i kako to funkcioniše u praksi na mobilnim uređajima, kako preko wifi, tako i preko 3G konekcije. Opšti zaključak je da je kod sasvim lepo optimizovan, čak ni preko mobilne mreže nismo imali lagova niti većih smetnji u igri, uz ogradu da smo testirali na širem područiju centra Beograda, gde je signal mobilne mreže uglavnom bio blizu maksimuma. Kao i za sve ostalo verovatno ne treba očekivati da će dobro raditi iz nečijeg podruma ili druge lokacije gde je signal slab.

Poslednja stvar koju treba imati u vidu za ovakav vid naslova jeste koliko isti napreže kapacitete i pre svega bateriju mobilnog uređaja. Tablet je tu svakako u prednosti – posle više od 20 partija, što je skoro sat vremena igranja, procenat baterije se smanjio tek za nekoliko poena. Sa druge strane na telefonu se već posle 10ak partija baterija smanjila skoro za 10%, što može predstavljati problem ako treba da vam potraje još ceo dan za telefoniranje i slične „normalne“ stvari koje se rade na telefonu. Primetili smo i da se telefon poprilično grejao sa zadnje strane tokom igranja zbog opterećenja grafičkog čipa i procesora, dok to nije bio slučaj sa tabletom.

IMG_0042_resize

A kako je zapravo igrati WoT na mobilnom uređaju? Moramo priznati da smo u početku bili skeptični, najviše po pitanju kontrola, ali smo prijatno iznenađeni kako je ekipa iz WG-a verno prenela WoT iskustvo na mobilnu platformu.

Najbitnija stvar je da su kontrole dosta intuitivne – cela desna strana ekrana služi kao miš na PC-u, dakle za okretanje kupole, pogleda i sl. Sa leve strane se nalazi virtuelni keypad koji služi kao zamena za kursorske strelice, odnosno za pokretanje samog tenka napred nazad ili rotiranje u stranu. Osim toga se tu još nalaze virtuelni tasteri za pucanje, jedan za ulazak u snajper mod, i sa strane ikonice za iskorišćavanje potrepština poput kitova za popravku ili oporavak posade, menjanje tipa municije i sl. U donjem desnom uglu se nalazi meni iz koga možete komunicirati s ostatkom tima, pozvati pomoć, označiti metu i sl. S obzirom na sam način funkcionisanja touch screen uređaja sve ove komande su izuzetno lako dostupne kada uređaj držite u horizontalnom položaju s dve ruke (što se sugeriše kao „tip“ pred svaku bitku“). Najteže je zapravo navići se na situaciju gde nemate fizičke tastere, već pokušavate da ubodete deo ekrana za kontrolu tenka.

Wargaming reklamira opciju da se kontrole mogu podešavati prema zahtevima korisnika, ali je to samo delimično tačno. Naime moguće je promeniti poziciju pojedinih kontrola na ekranu, kao i povećati veličinu pada za kontrolu, ali samo do određenih granica. Voleli bismo da je moguće sam pad za kontrolu tenka dodatno povećati jer bi tako navikavanje na kontrole bilo malo lakše. Takođe treba imati u vidu da je sam ekran telefona znatno manji od tableta, pa su kontrole još skučenije, tako da to zahteva malo navikavanja.

IMG_0044_resize

Što se dinamike igre tiče tu se vrlo malo promenilo, osim činjenice da je pretpostavka da se će igrači na mobilnom hteti brže da završavaju partije, pa su samim tim mape manje (potpuno su drugačije od standardnih), a igra se u ekipama 7 na 7. Fizika tenka je manje više ista, s tim da je teško oceniti da li zaista reaguju jednako na weak spotove i slično kada ih pogodi granata, jer je dosta komplikovano naciljati neki sitan detalj na protivničkom vozilu. Načelno gledano ako gađate tenk sa strane lako ćete probiti protivnika, ali ne treba očekivati da ćete s lakoćom moći da nanišanite otvor za mitraljez. Postoje i dve vrste auto-aima koji je moguće isključiti, jedan radi iz trećeg lica, dok je drugi u snajper modu i nije preterano koristan. Grafički gledano modeli su značajno pojednostavljeni , ali opet vrlo liče na ono što smo navikli u PC verziji, otprilike slično kao kada biste samo snizili nivo detalja na minimum.  U garaži su neki ekrani, pre svega za istraživanje pojednostavljeni, a trenutno su dostupne samo tri grane tenkova – Rusi, Amerikanci i Nemci. Na raspolaganju su laki, srednji i teški tenkovi, kao i lovci na tenkove, dok artiljerija još nije implementirana.

Za prijavljivanje u igru možete koristiti vaš Wargaming nalog ali on nije povezan s vašim standardnim WoT nalogom u smislu premium vremena ili zlata, a naravno serveri za igru su potpuno odvojeni. WoT Blitz se može besplatno preuzeti sa App storea i zauzima oko 700MB. Kad smo već kod in-app kupovina, negativan utisak ostavlja količina reklama za premium vreme i zlato koje se pojavljuju u igri – kada imate standardni nalog sve vreme u garaži će stajati veliko obaveštenje da možete kupiti premium, a kada završite bitku će izaći pop-out koliko ste exp-a i srebra dobili sa standardnim nalogom, a koliko ste mogli da zaradite s premiumom. Pretpostavka je verovatno da je igrače laške navući na neku brzu kupovinu na mobilnoj platformi pa se to maksimalno koristi.

IMG_0047_resize

Da li igranje na mobilnom može da zameni desktop verziju World of Tanks? Odgovor na ovo pitanje je svakako ne u ovom momentu, ali je pitanje kako će se igranje na mobilnim platformama dalje razvijati. WoT Blitz može da posluži kao vrlo lepa razbibriga kad niste u prilici da igrate na ozbiljnom računaru, ali svakako treba obezbediti stabilnu internet konekciju, što ponekad može predstavljati problem, recimo ako želite da se igrate na godišnjem odmoru a nemate u blizini wifi. S druge strane je atmosfera tenkovskih borbi s računara verno preneta i ovaj naslov vam može obezbediti veliki broj sati zadovoljstva malo neobaveznijeg igranja.

Autor: Miloš Hetlerović

World of Tanks Blitz

0