PLAY! ; PLAY! Zine

Steam Early Access: Deathtrap

Spoj Tower Defense i Action-RPG žanrova nije nov koncept. Videli smo nešto slično u Orcs Must Die serijalu, kao i u igrama poput Dungeon Defenders-a. Međutim, šta ako bukvalno prebacimo lika iz igre kao što je Diablo i ubacimo ga u klasičan tower defense naslov kao što je na primer Defense Grid? U tom slučaju, dobijemo Deathtrap.

Istočnoevropski studio Neocore Games, koji za sobom već ima “Diablo klon” The Incredible Adventures of Van Helsing i “Total War klonove” King Arthur i Crusaders, trenutno radi na razvoju igre po imenu Deathtrap koja je u “Early access” fazi izrade i testiranja na Steamu. Kao i u svim tower defense igrama, cilj je odbraniti se od sve težih i težih talasa monstruma i sačuvati svoju bazu pomoću zamki i kula koje postavite. Ali za razliku od klasičnih igara ovog žanra, prisutni ste u odbrani i telom kroz lika kog na početku odaberete i koristite njegove sposobnosti i ‘magije’ kako bi osujetili monstrume dok krivudaju kroz vaš smrtonosni lavirint.

ss_77cd8da9900099a37913c8a43c1ed6b82a8793ee

Grafički gledano, Deathtrap dosta podseća na Diablo ili Path of Exile, sa mračnom atmosferom i ispranim tonovima. I muzika odgovara takvom duhu i daje igri mračan ton, kakav retko vidjamo u TD igrama, ali nije ni malo stran igračima akcionih RPGova.

Premisa igre je da ste čuvar prolaza u seriji prastarih lebdećih tvrdjava koje čine Deathtrap – smrtonosnu zamku za sva čudovista koja pokušavaju da probiju portale i preliju se u svet koji nastanjuju naši junaci. Na raspolaganju vam stoji antička magija i tehnologija koje prilagođavate svom stilu odbrane. U prenesenom značenju, za odbranu su vam na raspolaganju kule i podne zamke koje se potom dele na magijske i mehaničke. Zatim, svaka od njih ima nekoliko verzija, tako da možete odabrati najbolju alatku za posao koji radi u sinergiji sa ostalima. Na primer, ako na uglu imate kulu sa obrćućim sečivima i priliku da postavite podnu magijsku zamku pored nje, pametan izbor bi bio postaviti ledenu zamku koja usporava neprijatelje, tako da što više vremena provedu pored zamke sa sečivima.

ss_7cf583ebf9305e2945df715f19e23caec5143be3

Čudovišta imaju zacrtane putanje kretanja, ali one se mogu menjati iz talasa u talas. Srećom, izmedju talasa imate priliku da doradite svoje odbrambene pozicije, a to možete činiti i tokom samih napada ako želite (ili ste u škripcu pa ste prinuđeni). Neprijatelji sa kojima ćete se suočiti se dele na nekoliko kategorija, pa tako pored ‘normalnih’ imamo i one koji napadaju u hordama, oklopljene stvorove i divove, a svi oni mogu imati i različite brzine kretanja, vrste napada i ‘buffova’, kao i mogućnost da budu pešadinci ili letači. A ako sve to nije dovoljno, neki od njih mogu biti elitne ‘champion’ jedinice, a još jači od njih mogu biti i ‘bossovi’ na kraju velikih talasa. Sve to znači da je pravilna raspodela odbrane i analiza predstojećih talasa ključna za uspešnu odbranu, pogotovo na višim nivoima i težinama.

Od likova za igru, na raspolaganju su trenutno Mercenary i Sorceress, a sledeći za implementaciju na redu je Marksman, mada developeri tvrde da tu nije kraj mogućim likovima. Mercenary je klasičan borac u mele stilu i ekspert za mehaničke podne zamke, dok je Sorceress klasa sa manje zdravlja, ali moćnim magijama za borbu sa daljine i ekspertizom za magijske podne zamke. Sposobnosti likova su vezane za oba tastera misa, kao i za tastere 1-4 na tastaturi, uz dodatne tastere za napitak i interakciju sa zamkama. Likovi imaju statove gotovo preslikane iz Diabla, kao i inventar sa predmetima koji se mogu opremati i koji daju različite bonuse, ponovo gotovo preslikane iz Diabla. Svaki od njih pored toga ima i ‘tech-tree’ – jedan unikatan za svoju klasu koji omogućava jačanje sposobnosti i magija, i još jedan univerzalan koji se odnosi na zamke i kule i njihove apgrejde. Na kraju svake mape likovima biva dodeljen XP kao i poeni koji se mogu trošiti na jačanje sposobnosti i zamki. Postoji i prodavnica za kupovinu i prodaju opreme, a alternativna opcija je “Salvage” koja daje opciju rasturanja opreme na komponente i pravljenje nove uz pomoć recepata koji se mogu sakupiti ili kupiti.

ss_0427174d73258f893400688ec4d89208593d4e9c

Težinski, igra ima nekoliko stepenika koji se medjusobno uparuju. Pre svega tu je podela na “Casual”, “Normal” i “Hard” težine. Zatim svaka od njih ima svoj “Tier” (slično kao težine u Diablu 3) sa brojevima od 1 do 5. Pored kampanjskog moda, tu je i mod “Scenario” koji je trenutno zaključan, kao i standardni “Endless” mod igre u kom je cilj izdržati što duže, jer talasima protivnika nema kraja. Pored ovog Single-player moda, postoje i Co-Op i Versus opcije za više igrača. Co-Op je zajednička igra sa prijateljima na istoj mapi gde saradjujući treba da porazite proporcionalno veće talase protivnika. Nasuprot tome, Versus vas stavlja u ulogu napadača ili branioca i u kom se nadmudrujete sa svojim protivnikom sa druge strane.

Iako je daleko od ispolirane igre (postoji dosta bagova sa tooltipovima i clippovanjem mape), Deathtrap je izuzetno zabavna i zarazna igra. Za jednu mapu je potrebno od 5-15 minuta i to je čini sjajnom igrom za opuštanje i ubijanje vremena, dok su veće težine strašno zabavne i izazovne, tako da povremeno zahtevaju “farmovanje” nižih nivoa kako bi se moglo parirati njihovoj težini. Uz dodatnu varijaciju medju likovima i opremom i još novih mapa, kao i sredjivanje sitnih tehničkih problema, Deathtrap bi lako mogao postati pravi favorit medju ljubiteljima tower defense žanra.

 

Autor: Miljan Truc

Deathtrap

Hot news on Instagram! Follow if you like - or don't!